BESNİ GÜNCEL - Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, işletmelerin enerji verimliliğini artırmak ve karbon emisyonlarını azaltmak amacıyla Enerji ve Karbon Azaltımı (EKA) Destek Programını hayata geçirdiğini duyurdu.

Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre program kapsamında, enerjisini daha verimli kullanan ve karbon emisyonunu düşüren işletmelerin yıllık enerji faturalarının yüzde 30'una kadar nakdi hibe desteği sağlanacak.

Paylaşılan bilgilere göre hibeden 20 işletme yararlanacak. Bunların 10'u sanayi, 10'u ise hizmet sektöründen seçilecek.

TARSİM Tokat'taki Hasarı İnceledi
TARSİM Tokat'taki Hasarı İnceledi
İçeriği Görüntüle

Açıklamada, programın öncelikli değerlendirme kriterinin "karbon emisyonu yoğunluğunun azaltılması" olacağı belirtilirken, Türkiye'nin ev sahipliği yapacağı COP31 süreci kapsamında emisyonunu en fazla düşüren işletmelere destek verileceği ifade edildi.

2026 yılı için hibe üst limitinin 18 milyon 61 bin 775 TL olarak belirlendiği bildirilen açıklamada, programın enerji verimliliğini artırmanın yanı sıra sürdürülebilir üretim ve düşük karbonlu sanayi dönüşümüne katkı sağlamasının hedeflendiği kaydedildi.

Başvurular ve programa ilişkin detaylı bilgilere evdes.enerji.gov.tr adresinden ulaşılabileceği bildirildi.

#EnerjiBakanlığı, #EKAProgramı, #EnerjiVerimliliği, #KarbonAzaltımı, #HibeDesteği, #Sanayi, #İşletmeler, #COP31

Muhabir: HABİBE UÇAR