Evet, Saygıdeğer okurlarım, Mescidi Cuma Peygamberimiz (SVS) Efendimiz Miladi 622 yılında Mekke’den Medine’ye hicret esnasında Kuba Köyünde 14 gün kaldıktan sonra bir Cuma günü Medine’ye hareket etti. Yolda Ranuna denilen yerde yanında mevcut olan ashabıyla birlikte ilk olarak Cuma namazı kıldı ve hem de Hutbe okudu. Bilahare buraya bir mescit yapıldı bu mescide de Cuma Mescidi denildi.

Mescidi Dırara gelince Amr. İbn. Avf oğulları Kuba’da bir mescit yaptılar. Emde Peygamberimiz(s.V.S)Efendimizi davet ederek mescitlerinde namaz kılmasını istediler. Peygamberimiz Efendimizde Kuba’ya gitti ve bu camide namaz kıldı esnada bunların amcazadeleri olan Ganem ibn. Avf. oğullarıda Kuba mescidinin yanına bir mescit yaptılar. Amcaları cahiliye döneminde Hristiyan olup rahipliğe yükselen fakat Hz. Peygamberimiz(svs)Efendimizin peygamber olmasıyla kabile reisliğini kaybeden ve bu sebeple islama düşman olan Uhud’dan Huneyne kadar bütün savaşlarda daima müşrikleri Müslümanlara karşı kışkırtan,Huneynde havazin kabilesinin yenilmesi üzerine Şam’a kaçan fasık ve kafir Ebu Amirin liderliğinde bu yaptıkları mescitte fesat planları kurmaktı.Tebük Savaşı öncesi gelip Peygamberimiz(svs)Efendimizden burada namaz kılmasını istediler. Peygamberimiz de savaş sonrası gelirim dedi. Savaştan sonra yine ısrarla davet ettiler İşte bunun üzerine Kuranı Kerimde Tövbe Suresinin 107 ve 108.ayetleri indi. Ayetlerde Allahu Taala o mescitte namaz kılmaması için açıkça bildirdi. Ayet 107(Bir de şunlar var ki müminlere zarar vermek için küfür ve küfranı yaymak için müminlerin arasına ayrılık sokmak için ve daha önce Allah ve Resulüne savaş açmış buyur etmek için tuttular bir mescit yaptılar. Bütün bunlardan sonra bir iyilikten başka bir maksat gütmedik diye yemin edeceklerdir. Allah şahit bunlar kesinlikle yalancıdırlar.)Yine Tövbe Suresinin 108.ayetide aynen şöyle(O mescidi Dırarda hiçbir zaman namaz kılma .ta ilk günden temeli takva üzere kurulan mescitte namaz kılman daha münasiptir.Orada maddi ve manevi kirlerden arınmayı seven kimseler vardır.Allahta temizlenenleri sever.)

Evet, yukardaki ayetlerde mescidi Dırarın zarar vermek için inkâr etmek Müslümanlar arasında tefriksokmak önceden Allah ve Peygamber ile savaşmış olan(Ebu Amir) adlı kişinin gelmesini gözlemek aynı zamanda bu mescidi yapanların iyilikten bir başka niyetlerinin olmadığına yemin ettiler. Fakat bunların yalancı oldukları bildirilmekte dir. Ayetlerde Peygamberimize bu mescidi Dırarda namaz kılmaması emredilmektedir. Bunun üzerine Peygamberimiz mescidi Dırarı yıktırdı ve yerini çöplük yaptırdı. Hala da orası çöplüktür.

Mescidi Harama gelince Mekke’nin ortasında Kâbe’nin bulunduğu Cami Şeriftir. Halk arasında buraya Haremi Şerifte denir. Haremi Şerif denilmesi bu camiye saygının zorunlu olduğundan dolayıdır. Mescidi Haram emniyet ve güven yeridir. Oraya giren güvendedir. Yine tövbe suresi ayet 28 de(Ey iman edenler müşrikler bir pislikten ibarettir. Onun için bu yıldan sonra mescidi Harama yaklaşmasınlar. Eğer yoksulluktan endişe ederseniz Allah dilerse sizi lütfundan zenginleştirir. Çünkü Allah alimdir, hakimdir. Her şeyi bilir tam hüküm ve hikmet sahibidir.)Müşrikler bedenleri itibariyle maddi varlıklar yönünden değil, batıl inançları, ahlaki telakki ve davranışlar bakımından necis sayılırlar. Mescidi Harama girmeleri bundan dolayı yasaklanmıştır. Yeryüzünde ilk yapılan mescittir. Mescidi Haram ismi Kuranda çok ayetlerde geçmiş olup her nerde namaz kılınırsa Mescidi Haram cihetine yönelinmesi bizzat Allahın emridir. Urda savaşılması yasaklanmıştır. Müslümanların mescidi Harama girmelerine engel olunmasının zülüm olduğu bildirilmiştir. Enfal Suresi 34. Ayetinde(Allah ne diye onları cezalandırmasın ki, kendileri Mescidi Haramı yönetmeye layık olmadıkları halde üstelik orayı ziyaret etmekisteyen müminleride geri çeviriyorlar? Oranın hizmet ve yönetimine asıl ehil olanlar Allah’ı sayıp ona şerik koşmaktan sakınanlardır. Fakat onların çoğu bunu bilmezler.)Aynı Surenin 35. Ayetinde(Onların mescidi Haramdaki duaları ıslık çalıp el çırpmaktan başka bir şey değil.

Müşrikler Hz. İbrahim Aleyhüsselamın dininin aslını değiştirdikleri gibi Hac ibadetinide değiştirmişlerdi Kadın erkek el ele tutarak Kâbe’nin etrafında dolaşırlar ıslık çalıp el çırparlardı. Peygamberimiz Kabeye geldiğinde ona tepkinin ifadesi olarak bu gösterilerini daha da artırırlardı. Bunu bir ibadet havası içinde yaparlardı. Saygılarımla.